Fiets en spullen




fiets 
Cube Agree SLT uit 2020. Kleur: 'Carbon'n Black'. Dat 
zag er, met ook nog eens zwarte banden, wel heel somber uit. De Tanwall-bandjes, het stuurlint en de bijpassende decals (gedaan door 'Wrap my bike' in Medemblik) verzachten dat beeld. Gewicht volgens de fabrikant 7,4 kilo, zonder pedalen en bidonhouders etc. Tegen de tijd dat pedalen, bidonhouders, volle bidonnen (1600 ml), bel, navigatie, toptube-tas, frametas en gereedschaptasje erop zitten, is dat wel meer dan 10 kilo. Gelukkig heb ik ook een licht verzetje ;-).

Groep 
Sram Force eTap AXS™, 12-Speed; een fijne electronische groep. Het schakelt o.h.a. snel en foutloos en is stil. Vóór heb ik tandwielen van 46-33; achter een cassette met 10-36. Met de verhouding 33-36 moet je de meeste steile hellingen wel opkomen; in Limburg, de Voerstreek en de Eifel getest op hellingen t/m 26 %. Elke week wissel ik de ketting om eenzijdig inslijten te voorkomen. Zo gaan zowel de cassette als de kettingen langer mee. Één extra ketting en 3 Powerlocks gaan mee om nooit zonder te zitten. 

Quarq powermeter, zodat ik naast de hartslag ook het aantal watts dat ik produceer kan zien. Na een paar dagen in de bergen gaat de hartslag vaak omlaag. Dat kan betekenen dat je klimconditie verbetert, maar ook dat de vermoeidheid toeslaat. De combinatie van hartslag en power laat goed zien wat er aan de hand is.

Zadel Selle Italia SLR Boost. Het eerste zadel sinds een lange tijd, dat lekker zit. Dat is niet onbelangrijk als je er ca. 6 uur per dag op moet doorbrengen.

Wielen 
Newmen Advanced SL R.38, Carbonwielen van minder dan 1400 gr.. Lopen lekker licht en zijn ideaal voor in de bergen. SRAM-schijven zorgen voor probleemloos remmen in de bergen.

Banden Vittoria Corsa G2 Control, 28 mm (2 sets). Lopen goed en zijn behoorlijk lekbestendig. Voor een evt. regenachtige periode heb ik ook een setje 'grippie' Continental Grand Prix 4 Seasons van 28 mm in de bagage. De binnenbanden zijn Schwalbe Aerothan; niet goedkoop maar ze zijn licht en lekbestendig.

Navigatie Hammerhead Karoo 2, met veel functies en mogelijkheden. De batterijduur is ruim voldoende voor een dag. Omdat de GPX-route vaststaat, is de betrouwbare navigatie van de Hammerhead essentieel. Automatisch uploaden naar Strava zorgt voor bewijs. De organisatie kan dan zien dat ik voldoe aan de voorwaarden; toch fijn als je daar 4000 km voor moet fietsen.

Tassen Omdat mijn vrouw niet de hele dag in de auto achter me aanrijdt (ze heeft wel wat beters te doen ;-) moet ik een dag lang zelfvoorzienend kunnen zijn. Een Top-tube-tasje (Apidura) geeft ruimte voor telefoon, geld/bankpas, fietsvoer en reservebatterijtjes etc. In de frame-tas (Vaudé) kan ik naast mijn gereedschapstasje een regenjackje, evt. een droog shirtje, handschoentjes etc. kwijt, zodat ik ook in de bergen beschermd ben als het weer omslaat. Beide tassen zijn dan gelukkig ook echt waterdicht.

Reacties

Populaire posts